Карміна Бурана балетна вистава (Бельгійська редакція)


К.Орф
КАРМІНА БУРАНА

 
Сценічна кантата
 
Виконавці: солісти, хор, симфонічний оркестр


Постановний склад

Диригент-постановник – нар. арт. України Олексій БАКЛАН
Хормейстер-постановник – Анжела МАСЛЕННІКОВА Диригент – Анатолій Бойченко

ВИКОНАВЦІ: ХОР ТА СИМФОНІЧНИЙ ОРКЕСТР ТЕАТРУ

Солісти:
Сопрано – лауреат міжнар. конкурсів Ольга Фомічова, лауреат міжнар. конкурсів Рузанна Чабанова, лауреат респ. конкурсів Ірина Зябченко
Тенор – лауреат Всесоюз. та респ. конкурсів Анатолій Гурин, Віктор Плетюх, Євген Шептекіта
Баритон – засл. арт. України, лауреат Міжнар. конкурсу Михайло Нагорний, Михайло Гуменний-Петрівський, Микола Ільченко

Один із найвизначніших музикантів ХХ століття, німецький композитор Карл Орф (1895 – 1982) більшість своїх творів присвятив музичному театру.

Світову славу принесла йому сценічна кантата «Карміна Бурана» («Carmina Burana»), написана у 1934-36рр.

Разом із створеними пізніше кантатами «Катуллі Карміна» та  «Тріумф Афродіти» вона складає триптих «Тріумфи».

Назва «Карміна Бурана» походить від середньовічної  збірки віршів та пісень невідомих поетів – мандрівних ченців та студентів, знайденої на початку ХIХ століття в одному з бенедиктинських монастирів у передгір’ях Баварських Альп (у перекладі з латини – Бойєрнські пісні: «carmina» – «пісні», «burana» – назва місцевості, де було знайдено рукопис).

Карл Орф наштовхнувся на одне з видань цієї збірки у каталозі антикваріату.

«Carmina Burana» ніби магічною силою прикула увагу композитора.

Особливо вразила його вміщена на першій сторінці середньовічна гравюра «Колесо Фортуни», яка символізувала мінливість людської долі.

На малюнку було зображено людські фігури: ту, що підноситься вгору, ту, що знаходиться нагорі, спадаючу вниз і розпростерту внизу.

Гравюру сопроводжував текст «буду царювати – царюю – царював – залишився без царства».

Збірка містила понад 250 віршів, з яких Орф вибрав 24 вірші про кохання, весну, застольні та сатиричні пісні, залишивши недоторканим латинський текст.

Вони й стали частинами його кантати.

Найбільш відома хорова композиція, яка відкриває та завершує твір, – «О, Фортуно!» – звернення до долі,  де звучить обурення її сліпою силою й заклик навчитися долати будь-які труднощі.

«Карміна Бурана» була вперше виконана в 1937 році у Державній опері Франкфурта-на-Майні з величезним успіхом.

Не дивлячись на те, що богиня Фортуна була непостійною і колесо щастя поверталося з фатальною байдужістю до людських доль, оцінюючи новий твір, критики характеризували кантату як гімн радості буття, масове свято весни і любові.

Це поклало початок світовій популярності твору, що  став справжнім бестселлером, що залишається в репертуарі незалежно від мінливої моди.

До „Карміни Бурани” наш театр вперше звернувся з нагоди 100-річчя від дня народження К.Орфа (1995).

Оркестр та солісти виконали кантату разом із двома хорами – Державною чоловічою капелою ім. Л.Ревуцького та жіночим хором Київського музичного училища, виступивши у Києві та на гастролях в Іспанії.

Пам’ятним було і виконання „Карміни” у День Києва в 2000р. на Майдані Незалежності – масштабне дійство за участю оркестру, хору, балету і солістів театру, розраховане на великий сценічний простір.

Від 2002р. „Карміна Бурана” Карла Орфа звучить зі сцени театру.

І, сподіваємося, ця геніальна заворожуюча музика полонить вашу уяву, наснажить та подарує справжню насолоду душі.


Прем’
єра відбулася 7 квітня 2002

Раздел Афиша Харькова представляет вашему вниманию Карміна Бурана балетна вистава (Бельгійська редакція), смотрите также: